GMO ADALAH PEMBUNUH NO.1


Apakah itu GMO?

GMO atau " Genetically Modified Organisms" adalah sebarang benda yang pada asalnya adalah semulajadi (contohnya seperti sayuran, buah-buahan, ikan atau binatang) tetapi kini bahan genetiknya telah dimanipulasi di dalam makmal melalui teknologi kejuruteraan genetik. Ini bermaksud bahawa makanan atau binatang tersebut bukan lagi semulajadi tetapi adalah tiruan.



Oleh kerana GMO adalah benda tiruan maka sesiapa yang memakan makanan GMO akan mendapat berbagai jenis penyakit yang merbahaya seperti kanser, kemandulan, barah buah dada, kencing manis dan banyak lagi.

CONTOH MAKANAN GMO.

Kacang Soya.
Kacang soya GMO diimport dari USA dan  Argentina.
Kacang soya GMO menjadi punca utama kemandulan dan juga barah buah dada.
Para saintis mendapati bahawa tikus yang telah diberi makan kacang soya GMO telah mati dalam tempoh 3 minggu.


Jagung
USA., Brazil, Afrika dan Argentina merupakan pengeksport paling utama jagung GMO.
Dari jagung GMO akan dicipta pemanis tiruan seperti " High Fructose Corn Syrup" dan pemanis tiruan tersebut terdapat pada banyak makanan segera termasuk makanan bayi.
Jagung GMO merupakan punca kemandulan, kerosakkan buah pinggang dan hati, kegemukan dan banyak lagi masalah kesihatan.


Kajian telah dibuat keatas jagung GMO dengan cara meletakkannya bersama dengan jagung asli di sebuah stor yang terdapat banyak tikus. Selepas tiga bulan berlalu, jagung GMO tidak dimakan langsung oleh tikus sedangkan jagung asli telah habis dimakan tikus. Ini menunjukkan bahawa tikus pun tidak mahu makan makanan GMO.

Tomato
Tomato GMO dari USA, Mexico dan Argentina boleh menyebabkan barah buah dada, barah hati dan barah buah pinggang. Tomato GMO boleh bertahan lama (lebih 45 hari) sedangkan Tomato asli hanya bertahan 10 hari. Ini menunjukkan bahawa bakteria atau serangga pun tidak sanggup untuk makan Tomato GMO. Tomato GMO dari Mexico tiada biji.



Minyak Masak Sayuran
Minyak masak GMO terdiri dari Minyak Kacang Soya, Jagung, Alfalfa, Canola, Gandum,Safflower.
Pilihlah minyak masak Kelapa atau minyak masak Olive Oil yang TULEN.

Daging Lembu dan Kambing
Lembu dan kambing dari USA dan juga kebanyakkan negara telah diberi makan jagung GMO dan disuntik dengan Antibiotik. Antibiotik boleh menyebabkan kanser dan barah buah dada.
Elakkan makan daging lembu dan kambing dari U.S, Australia dan sebarang negara luar. Pilhlah daging lembu dan kambing tempatan.

Hamburger
Elakkan makan Hamburger kerana daging Hamburger telah mula dihasilkan didalam makmal melalui proses tabung uji. (Bukan asli lagi).

Madu
Madu dari USA, Australia dan Canada merupakan madu GMO.

LIPTON
Teh LIPTON adalah GMO.

Susu lembu tepung
Susu lembu tepung dari USA dan juga negara barat yang lain adalah merupakan GMO.
Lembu tersebut telah disuntik dengan hormon GMO iaitu rBGH untuk menambahkan jumlah susu.
Minumlah susu lembu asli tempatan.


Susu kambing
Kambing pula telah disuntik dengan gen labah-labah supaya kambing tersebut akan menghasilkan susu yang banyak.
Minumlah susu kambing tempatan.

Ayam dan Telur ayam
Belilah telur ayam kampung dan elakkan dari membeli telur komersial kerana ayam komersial telah disuntik dengan Antibiotik dan diberi makan jagung GMO. Elakkan juga memakan daging ayam kecuali ayam kampung.

Buah epal, oren, strawberry, anggur
Buah epal, oren, strawberry dan anggur merupakan buah-buahan GMO. 
Buah tersebut telah disuntik dengan gen dari ikan untuk mengelakkan dari membeku.
Oleh itu, makanlah buah-buahan tempatan (rambutan, durian, manggis, ciku, nangka, mempelam, belimbing dan sebagainya).



Pisang
Jangan makan pisang yang diimport dari USA, Australia, Israel dan Afrika kerana ia merupakan pisang GMO.


Beras Golden Rice
Beras import dari USA dan China iaitu Golden Rice merupakan beras GMO. Oleh itu, belilah beras tempatan. Beras Golden Rise adalah berwarna keemasan.


Beras Basmathi
Beras Basmathi dari India dan Pakistan adalah beras GMO.


Beras “Long Grain Rice”
Beras Long Grain Rice dari USA merupakan beras GMO.


Gandum
Gandum zaman kini tidak lagi sama dengan gandum 50 tahun yang lalu. Gandum kini telah diubahsuai genatiknya. Dulu tanaman gandum berukuran 4 kaki tingginya. Tetapi kini hanya berukuran 2 kaki sahaja. Pada tahun 2004, para petani dari Jepun telah menyatakan bantahan mereka kepada pihak berkuasa di USA terhadap Gandum yang telah diubahsuai.

Gandum GMO boleh mengakibatkan berbagai jenis penyakit yang merbahaya kepada orang yang memakannya. (termasuk roti, chapati dan mee yang dibuat dari gandum).

Broccoli
Jangan makan Broccoli yang diimport dari USA dan dari negara lain kerana itu adalah GMO.

Kentang
Kentang dari USA dan China adalah GMO. Jangan membeli Potato chips dan French Fries kerana ia juga adalah kentang GMO. Memakan kentang GMO boleh mengakibatkan penyakit kanser.

Seorang saintis dari USA yang bernama Arpad Pusztai telah dipecat dari jawatannya hanya kerana beliau telah memberitahu media bahawa tikus makmal yang memakan kentang GMO telah mengalami kerosakan organ yang teruk dan juga menghadapi masaalah kesihatan yang lain..


Tembikai (yang tiada biji)
Elakkan memakan tembikai yang tiada biji kerana itu adalah GMO.


Nenas
Jangan memakan Nenas dari COSTA RICA kerana ia adalah nenas GMO.


Jangan membeli sayuran / buah-buahan di pasaraya besar seperti Carefour, Tesco, Giant, Jusco, NSK dan sebagainya. Belilah di pasar tempatan.

Kelapa
Jangan minum air kelapa dari Amerika dan Vietnam kerana itu adalah GMO



Ikan Salmon
Jangan memakan ikan salmon dari USA dan Canada kerana ia adalah ikan GMO.


Ikan Tilapia
Jangan memakan ikan Tilapia dari USA kerana ia adalah ikan GMO.


Sugar beet
Jangan memakan sugar beet dari USA, France, Germany dan Russia kerana ia adalah GMO.


Betik
Jangan makan betik yang diimport dari Hawaii, USA kerana itu adalah GMO.



Kapas (Bt-cotton)
Kapas GMO (Bt-cotton) telah ditanam di India secara paksaan oleh MONSANTO dan kapas GMO ini telah digunakan untuk mencipta pakaian dalam (underwear / bra / panties) untuk jenama terkenal. Akibatnya ialah munculnya sejenis penyakit kulit yang digelar “Morgellons disease”.

Jangan membeli sebarang jenama yang terkenal ketika anda membeli pakaian dalam.


Dan banyak lagi.......



Beberapa kesan GMO kepada manusia :
1) kanser
2) Barah buah dada.
3) Kemandulan
4) Kencing Manis
5) Asthma
6) Dan banyak lagi.............

Boikot syarikat yang menggunakan bahan GMO didalam produk mereka iaitu:

Nestle

Kellogg's
Pepsi


Coca-Cola

Mcdonald
KFC 

Starbucks

Cadbury
Pringles 

Quaker Oats

Subway

Burger King 

Pizza Hut
Domino Pizza

A&W

Wendy's

Kraft

Campbells

Hershey's

BOIKOT SEMUA BARANG MAKANAN DARI CHINA.

Siapakah "Syaitan"yang menciptakan GMO?

Syarikat "Syaitan" itu ialah MONSANTO / BAYER dan CARGILL.
MONSANTO memiliki pekerja seramai 16,000 orang di seluruh dunia.
Keuntungan syarikat MONSANTO pada tahun 2014 ialah sebanyak USD 5.8 Billion.


MONSANTO U.S.A:
800 N. Lindbergh Blvd.
St. Louis, MO 63167
General Inquiries:
(314) 694-1000
Media Inquiries:
(314) 694-NEWS (6397)
Website: http://www.monsanto.com/pages/default.aspx


MONSANTO MALAYSIA:
Address: PLO 211, Jalan Emas Satu, Pasir Gudang Industrial Estate, 81700, Pasir Gudang, Johor, 81700
Phone:07-251 4588
Website: http://jobs.jobstreet.com/my/jobs/2673643?fr=J

MONSANTO INDONESIA:
Wisma Pondok Indah 2, 6th floor
Jl. Sultan Iskandar Muda Kav. V-TA
Pondok Indah - Jakarta 12310
Phone: +62-21-29976400
Fax: +62 21 7592 2928
Website: http://www.monsanto.com/whoweare/pages/indonesia.aspx


Apakah motif mereka mencipta GMO?

Mereka ingin melaksanakan "Agenda 21" dari UN (Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu).

Apakah itu "Agenda 21"?
Iaitu mengurangkan jumlah penduduk dunia sehingga hanya tinggal 500 juta sahaja.
(Jumlah penduduk dunia kini ialah 7.3 billion).


Kadar KEMATIAN Semakin Meningkat Akibat Makan GMO

Di Amerika saja telah ada hampir 2,000,000 (2 juta) kematian akibat memakan GMO sejak 2008.

Di Argentina telah ada laporan mengatakan bahawa kadar kematian akibat kanser kerana makanan GMO telah semakin meningkat. Dari setiap 100,000 orang hampir 230 kematian berlaku kerana GMO. 

Oleh kerana belum lagi ada kesedaran tentang GMO di Malaysia, Brunei, Indonesia dan Singapura, maka jumlah kematian akibat makan GMO di negara-negara tersebut tidak dilaporkan dalam media.


Sumber rujukan:
http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/sociopol_agenda21.htm
http://www.pengguna.org.my/index.php/makanan/keselamatan/909-ancaman-senyap-makanan-gm-di-malaysia
http://www.trueactivist.com/gates-foundation-will-pay-college-students-900-to-eat-untested-gmo-bananas/
http://www.globalresearch.ca/genetically-modified-organisms-gmos-planned-sterilization-of-humanity/5511206
http://preventdisease.com/news/12/011612_Modern-Wheat-Really-Isnt-Wheat-At-All.shtml
https://www.theguardian.com/science/2001/sep/09/gm.food
http://www.naturalnews.com/053418_GMO_soy_blue_balls_Monsanto.html
http://www.naturalblaze.com/2016/05/40-studies-saying-gmos-are-bad-for-you.html
http://www.naturalblaze.com/2016/05/15-things-the-egg-and-chicken-industry-does-not-want-you-to-know.html
http://www.naturalblaze.com/2016/05/printable-list-of-monsanto-owned-food-producers.html
http://journal-neo.org/2016/05/08/china-plans-to-become-gmo-giant/
http://www.globalresearch.ca/gmo-and-morgellons-disease/8464
http://www.telegraph.co.uk/news/earth/earthnews/9590556/Most-cotton-we-wear-is-GM-today.html
http://investmentwatchblog.com/37-million-bees-dead-after-gmo-seeds-planted-nearby/
http://www.naturalnews.com/054912_GMO_coconut_food_labels_genetic_engineering.html
http://investmentwatchblog.com/mcdonalds-in-crisis-as-french-fries-dangerous-ingredients-revealed/
http://rinf.com/alt-news/editorials/dead-cannot-make-comeback-india-make-catastrophic-mistake-gm-mustard/
http://new-paradigm.ws/top-20-gmo-foods-ingredients-avoid/
http://www.naturalblaze.com/2017/04/worlds-first-gm-fish-factory-could-be-in-canada.html
https://www.grain.org/article/entries/5142-seed-laws-that-criminalise-farmers-resistance-and-fightback

41 comments:

  1. Manusia semakin tamak dan haloba

    ReplyDelete
  2. artikelnya bermanfaat sekali,

    ReplyDelete
  3. Jahat banget mosanto. Banyak berita mengenai hal ini. Dan di usa juga sudah banyak ditentang bahkan mosanto terancam ditutup di sana.

    ReplyDelete
  4. Sgt menakutkn tgk byk mknan yg kt mkn ada gmo

    ReplyDelete
  5. NAUZUBILAH MIN ZALIK. SAMPAIKANLAH PADA ORANG LAIN

    ReplyDelete
  6. Indonesia kaya akan sumber alam yang melimpah. Sebenarnya dalam Islam kita sudah disarankan untuk bertani, beternak dan berdagang. Mari bersemangat...bertani di halaman rumah, membeli barang-barang dari UKM setempat...memohon pada Allah agar kita dibimbing ke jalan kebaikan, dunia dan akhirat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya tepat sekali..mudah2an Allah beri kita kekuatan menghadapi ujian di dunia ini..

      Delete
    2. Trimakasih, saya jadi mengerti apa itu GMO akan saya sebarkan info ini.

      Delete
  7. bagus sekali maklumat begini yanh kita mau

    ReplyDelete
  8. Terima kasih ye atas info yang sangat berguna ni. Kadang tu tak sedar pun sayur yang kita beli tu adalah GMO. Kalau ade bajet lebih sikit, lebih baik beli yang organik. Semoga kita sentiasa sihat walafiat hendaknya

    ReplyDelete
  9. Too much lies behind all the technology..they should help increase the quality of food not poison us with the technology..the authorities should not be blind by their achievement..

    ReplyDelete
  10. Semuanya produk yahudi. Sokong lah produk malaysia

    ReplyDelete
  11. Mcm ne dgn susu bayi keluaran nestle..adakah bahaya juga??

    ReplyDelete
  12. bg pandgn sy..cuba elakkan sbrg produk nestle...produk yahudi..mf jika ada tersilp..cuba tkr kpd susu baby buatan temptn..biolex dll..mdh2n urusan tuan dpermudhkn..t.kasih admin info yg sgt bermnfaat..

    ReplyDelete
  13. Jd kita makan apaaa ������ haiyaa susah mau hidup sehat sekarang yaa

    ReplyDelete
  14. bagaimana nk mengelakkannya dari mengambil makanan yg telah di GMo kan ini....semua kena buat sebdiri..tanam sendiri...
    allah peliharakanlah kami semua aminn.

    ReplyDelete
  15. Betul tu..sekarang ni byk makanan GMO

    ReplyDelete
  16. Tinggal apa boleh makan? Semua GMO. Nak tani tanah tak mampu beli. Rumah bertingkat pun dah melampau mahal.

    ReplyDelete
  17. Sedih jugak sbb lambat tahu keburukan GMO. Kalau ade info terbaru roger2 la ye

    ReplyDelete
  18. Kerajaan malaysia knapa x haramkan product yg ada GMO??? Pelik pelik

    ReplyDelete
  19. Terima kasih atas info yang sangat baik ni.

    ReplyDelete
  20. Mmg pernah dgr agenda ni..mmg mereka nak kurangkan penduduk d dunia..dasat agenda dorg..mmg menakutkan..elok skrg sayur tanam sendiri..bela ayam kampung..selamat..

    ReplyDelete
  21. Allahuakbar! Ya Allah, Selamatkan kami semua

    ReplyDelete
  22. Subhanallah moga GMO di boikot sama sekali.. dasar manusia bertopengkn syaitan 😈

    ReplyDelete
  23. Astaqfirullah hal azim... terima kasih dgn info yg sgt berguna..beringat sebelum terkena.

    ReplyDelete
  24. begitu sulitkah Badan POM dalam memantau makanan indonesia yang sudah banyak terkontaminasi ?????????????????????????????????????????????

    ReplyDelete
  25. Memang susah. Macam tiada pilihan sebab itu yang beredar dalam negara.semua bahan asas makanan dari luar

    ReplyDelete
  26. Manfaat banget artikel ini.......
    Terimakasih.

    ReplyDelete
  27. Alhamdulillah,maturnuwon informasinya bagus sekali

    ReplyDelete
  28. Kemana pergi nya Kem. Kesihatan & badan2 lain yg boleh membantu memantau serta menghalang situasi ini dari berleluasa. Kesian kita ....... nampak nya ajal kita sekarang penuh dengan kontiminasi dari negara2 kapitalisma gitu

    ReplyDelete
  29. GMO bagian dari kejahatan ter struktur, bagian dari pembunuhan berencana yg di rancang oleh orang2 serakah dari kaum kafir/Yahudi, karena jika mereka menggunakan cara2 keras/perang, tentu banyak yg menentangnya dari seluruh dunia, mereka juga melakukan pembunuhan ter selubung dengan menyebar virus2/penyakit di seluruh dunia, silahkan dibaca banyak artikel yg berhubungan dengan itu..

    ReplyDelete
  30. trma ksih ats infonya 😉👍
    #GMO PENJHAT DUNIA

    ReplyDelete
  31. Mana nak beli non-GMO soya bean? Tahu xleh makan, tempe, air kacang soya. Nak wat tempe sendiri.

    ReplyDelete
  32. Great to see that someone still understand how to create an awesome blog.
    The blog is genuinely impressive in all aspects.

    poker online

    ReplyDelete